Frågor & svar

Grattis till ett klokt val, som stor skogsägare kan det vara mer värdefullt att fokusera på skogsskötsel än administration, därför har vi utvecklat den här tjänsten.

Nedan följer lite vanliga frågor och svar. Hittar du inte svar på dina frågor så är det bara att höra av sig till info@virkesborsen.se

Vad ingår i vårt premium erbjudande?

Vi samlar in all nödvändig information för att möjliggöra en lyckad försäljning av ert virke. Vi skapar ett unikt användarkonto där ni enkelt och transparant kan följa anbudsprocessen och administrera er affär. Självklart kan ni vara flera användare till samma inloggning. Vi ringer alla potentiella köpare och marknadsför ert virke. Ni väljer själv i vilken omfattning du vill på återkoppling under processen Vi hjälper er att kvalitetsgranska potentiella köpare, exempelvis UC-kontroll.

Hur många annonser ingår i priset?

I denna tjänst ingår obegränsat antal annonser under avtalsperioden.

Jag har redan kontaktat två köpare som jag gjort affärer med tidigare, vad händer nu?

För att uppnå bästa resultat och att vi skall kunna erbjuda bästa service så rekommenderar vi att ni tar in alla anbud via Virkesbörsens plattform. Ni kan självklart be dem ni redan tillfrågat att lämna sina anbud på Virkesbörsen. Detta för att vi skall kunna hjälpa er om något går fel.

Vad händer efter avslutad anbudsperiod?

När anbudsperioden är över och köparna har lämnat sina bud så kan ni logga in på Virkesbörsen och se anbuden under ”Mina sidor”. Men vi sammanställer även en detaljerad rapport där du kan se hur anbuden stod emot varandra och vem som betalade vad.

Vad händer om jag inte blir nöjd med anbuden?

Ni har självklart fri prövningsrätt på Virkesbörsen och behöver inte sälja om ni är nöjda med anbuden.